Főnököm. Utazótársam. Gasztrokritikusom. Edzőpartnerem. Alvásterapeutám. Kisfiam.

Marci és más

Marci és más

Az első másfél év gyerekkönyvei

Mit olvasunk Marcival?

2018. május 31. - Finy Krisztina

Az egyik legnagyobb büszkeségem Marcival kapcsolatban, hogy szereti a könyveket. Egyrészt hiszek abban, hogy ha tőlünk azt látja, hogy az olvasás a mindennapjaink része, akkor ő is olvasó gyerek és olvasott felnőtt lesz. Másrészt fontosnak tartom, hogy érdekes és értékes könyvei legyenek, amikhez valóban kötődni tud. Az elmúlt másfél év tapasztalata az, hogy az egészen pici gyerekek sokkal gyakrabban kapnak (felesleges) játékokat, mint könyveket. Pedig az első könyvek és a közös családi élmények egy életen át elkísérik a gyerekeket.

Babaszemmel sorozat (Móra)

Fekete és fehér

Állatkölykök

Sárga

Háromszög

Mennyi?

Sok-sok pötty

Marci egészen pici korától megvan ez a sorozat, a Fekete és fehér és az Állatkölykök volt a két kezdő darab. Amikor láttam, hogy mennyire jól tudjuk használni őket a mozgásfejlődés kezdeti szakaszában, hamarosan beszereztem a többi részt is. Marci imádta hason fekve nézegetni az állítva elé tett könyveket, amiknek a segítségével szinte észrevétlenül tanulta meg tartani a fejét és a törzsét. Ma is ugyanolyan lelkesen kuporodik az ölünkbe, hogy együtt lapozzuk át ezeket a régi nagy kedvenceket.

604e40a0ea6e03feffc4fcaf5f73dcd3_20l.jpg

 

Ringató-lapozók (Kolibri)

A part alatt

Én elmentem a vásárba

Cifra palota

Megfogtam egy szúnyogot

A Ringató lapozókat pár hónapos korában vettem neki, először csak én énekeltem végig a könyvet, aztán Marci is becsatlakozott, a maga módján. Nagyon szép emlékeket őrzök arról az időszakről, amikor még karonülőként gőgicsélte végig velem ezeket a dalokat. 

en-elmentem-a-vasarba-ringato-lapozo.jpg

 

Első képes szótáram sorozat (Csengőkert)

Háziállatok

Állatábécé

Dzsungel

Vízi világ

Számok

Színek

Formák

Betűk

Járművek

Mi lehet annál jobb, mint egy klasszikus képeskönyv, amiben tényleg a világon mindent megtalálunk? Engem már a könyvesboltban teljesen lenyűgözött ez a sorozat, nem csak a gyönyörű képekkel, de a kedvező árával is.

vizi_vilag_elso_kepes_szotaram_3069_lrg.jpg

 

Móricz Zsigmond mesék, Pásztohy Panka rajzaival (Móra)

Disznók az esőben

Iciri-piciri

A török és a tehenek

Többet ésszel, mint erővel

Nagyon szeretem Pászothy Panka rajzait, annyi kedvesség és belülről fakadó szépség van az általa illusztrált könyvekben, hogy tényleg mindenkinek csak ajánlani tudom. Móricz Zsigmond meséi igazán rövidek és szerethetőek, szerintem sokan vannak rajtam kívül is, akik ezeken nőttek fel annak idején, és most örömmel nosztalgiáznak a saját gyerekükkel.

a-torok-es-a-tehenek.jpg

 

100 érdekesség a világból

Első szavaim

Állatok

Marci nagy kedvence, és bár a rajzok szerintem hagynak némi kívánnivalót maguk után, úgy tűnik, neki nagyon bejön ez a stílus. Rengeteg szót megtanult a segítségével, ha kimondani még nem is mind tudja őket, lassan az egész könyv tartalmát végig tudja mutogatni, én meg persze dagadok a büszkeségtől.

100-erdekesseg-a-vilagbol-az-elso-szavaim-470x517.jpg

 

Varró Dani - Akinek a... sorozat (Manó könyvek)

Akinek a lába hatos

Akinek a foga kijött

Akinek a kedve dacos

Abszolút kedvenc a családban, egyszerűen nem telhet el nap Varró Dani versei nélkül. Az este fénypontja, amikor fürdés után Apa ezekből a könyvekből mesél Marcinak. Mindhárman nagyon szeretjük, mert szülőként is legalább olyan élvezetesek, mint kisgyerekként. Rengeteg vidám percet köszönhetünk Varró Dani utánozhatatlan stílusának és annak a tapasztalatnak, amit három kisfiú apukájaként halmozott fel. 

akinek_a_kedve_dacos_1.jpg

 

Megfújni, és tapaszt rá! (Scolar)

Ezt a könyvet Marci gyereknapra kapta, és egyelőre úgy tűnik, hogy ugyanolyan lelkesedést vált ki belőle is, mint belőlem. Nyilván sokat számított, amikor megvettem, hogy Varró Dani fordította, és hogy a könyvhöz mellékelt színes tapaszokkal Marcit is maximálisan be tudom vonni a történetbe. 

megfujni_es_tapaszt_ra.jpg

 

Kis felfedező zsebkönyvek (Móra)

Gyönyörű rajzok és rengeteg információ, nagyon jó méretben, nem túl borsos áron. Igaz, hogy négy éven felülieknek ajánlják, de szerintem már korábban is nagyon élvezik a kicsik a rajzos fóliákat, ami ennek a sorozatnak a sajátossága. Marci nagy kedvence A kutya - mi más?

kis_felfedezo.jpg

 

Mit? Miért? Hogyan? sorozat (Scolar)

A sorozat, amit minden családnak szép küldetés teljessé tenni, mert olyan rengeteg könyvből áll. Az elsőt ajádékba kaptuk egy nagyon kedves baráttól, és elég hamar függővé váltunk. Marci tuti tippje az Autók és járművek, illetve a Kutyám. Az én nagy kedvencem pedig az Állatlexikon. Az állatvilágtól kezdve a műszaki dolgokon keresztül a hétköznapi és extra élethelyzetekig minden téma megtalálható ezekben a kihajthatós könyvekben, amik nem csak a gyerekeknek, de nekünk szülőknek is hatalmas mennyiségű új információval szolgálnak.

autok_es_teherautok.jpg

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is!

Ha szívesen olvasnál még Marciról, kövesd a blogot!

süti beállítások módosítása